بسم الله النور

اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی همان اهداف و آرمان های اسلام است. آرمان های انقلاب عبارتند از: مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال در خط نه شرقی نه غربی؛ یعنی عدم وابستگی، اصرار فراوان بر استقلال همیشگی و حقیقی ملت؛ یعنی استقلال و خود کفایی در تمام عرصه ها و زمینه ها، پافشاری فراوان و تمام نشدنی برای حفظ اصول دینی یعنی جاری کردن فقه اسلامی در حکومت به عبارتی یعنی اسلامی بودن روش حقوقیمان نه حکومت داری با علم حقوق غرب؛ زیرا که علم حقوق جایگزین فقه اسلامی است. ایجاد وحدت و همبستگی و توجه به ملت های مسلمان ومظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام  و دولت اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل استکبار ، ایجاد قسط و عدل در جامعه، حمایت بی دریغ و همیشگی از مستضعفان و محرومان و قشرهای پائین و محروم جامعه. عدالت از آرمان ها و اهداف همیشگی انقلاب است، مقطعی نیست؛ عدالت در کنار توسعه و سازندگی، عدالت در کنار آزادی و مردم سالاری و.... یکی از اهداف تشکیل حکومت اسلامی، برقراری عدالت در جامعه جهت پرورش و رشد تمام استعدادهای بشری برای رساندن بشر به مقام انسانیت و عبودیت و خلیفه اللهی است. هرگونه کار و فعالیت در جامعه که در جهت بسط عدالت نباشد تنها سوء استفاده از نام اسلام و انقلاب است و شعاری بیش نیست.

انقلاب اسلامی زمینه سازی برای تشکیل حکومت الهی بر جهان است. حکومت الهی با محوریت خدا و قوانین او. حکومتی که تمام آرمان های اسلام در آن محقق شود؛ رفع فقر مادی و معنوی و به زیرآوردن مستکبرین و ظالمین، عزتمند کردن مستضعفین، اجرای عدالت و.... 

امام خمینی (ره) فرمودند:

"باید بدانید که ارزش انقلاب هرچه بیشتر باشد فداکاری در راه تحقق آن ارزشمندتر و لازم تر است. انقلاب در راه هدف الهی و استقرار حکومت الله همان است که انبیا عظام در راه آن فداکاری ها نمودند و پیامبر عظیم الشان اسلام تا آخرین لحظات پر برکت خود در راه آن با همه توان، فداکاری و ایثار فرمود و امامان بزرگوار اسلام هرچه داشتند نثار کردند. ما نیز که خود را پیرو آنان و امت محمد صلی الله علیه و آله و سلم میدانیم باید اقتدا به آنان نموده و در سبیل حق، مشکلات را با صبر انقلابی تحمل نماییم از خرابکاری های دغل بازان که آثار شکست و زبونی در آن مشاهده است نهراسیم و در راه حق و اسلام بزرگ چونان انبیا عظام و اولیا معظم فداکاری و ایثار نماییم."

 صحیفه نور ج 15 ص 75   

(م. اکبری 28/5/1394)