۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

سخنان و وعده های آقای روحانی در مورد یارانه ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92(مقاله)

یا حی

"45هزار تومانی که مردم میگردند الآن زندگیشان را بر این مبنا تنظیم کرده اند، باید ادامه پیدا کند فقط اشکالاتش باید رفع شود، در مرحله دوم من معتقد به یارانه کالاییم و اعلام هم کرده ام؛ که در کنار این یارانه نقدی یارانه کالایی هم باید اضافه کنم. الآن 45هزار تومانی که به مردم میدهند ارزش اقتصادیش چقدر است یعنی قدرت خریدش چقدر است؟ محاسبات اقتصادی نشان میدهد که قدرت خریدش،ارزشش 15 هزار تومان شده همین جور که ادامه بدهیم ارزش 15 هزار تومان هم تمام میشود.

خیلی مهم است که با هدفمندی یارانه ها یک ترمز آنی و فوری برای تورم درست کنیم تا مردم بتوانند با این پول یک کمک واقعی برای زندگیشان داشته باشند.

 اعتباری در اختیار مردم قرار بگیرد که با این بتوانند فقط کالاهای اساسی را خریداری کنند . جدا از این یارانه نقدی، یارانه کالایی داده میشود برای اینکه مردم مطمئن شوند برای کالاهای اساسی به یک قیمت قابل قبولی بتوانند بخرند. برای اینکه مطمئن باشند این کالاهای اساسی هر روز قیمتش تغییر نمیکند."

چند ماه پیش شاهد تبلیغات فراوان دولت مبنی بر انصراف مردم از گرفتن یارانه ها بودیم، بعد از گذشت مدتی دولت دست به حذف بعضی از افراد پردرآمد از لیست یارانه بگیران زد در حالیکه که این عمل زمانی صحیح است که یارانه را حق تمامی مردم ندانیم ولی آیا جز این است که یارانه حق مسلم تمام مردم ایران است و طبق گفته های رئیس جمهور روز به روز از ارزش این مقدار ثابت یارانه کاسته میشود.   

با وجود اینکه مقام معظم رهبری پرداخت یارانه ها را کمکی به اقشا رضعیف و کم درآود جامعه دانستند، مراجع تقلید دریافت آن را توسط افرادیکه توان مالی خوبی دارند عمل غیر شرعی اعلام کردند در صورتیکه یارانه صدقه نبوده که تنها به اقشار مستضعف اختصاص یابد و حق تمامی مردم ایران است.در شرع اسلامی هم توصیه به دادن حق و هم توصیه به گرفتن حق کرده اند.

و اما د رمورد یارانه کالایی وعده داده شده توسط آقای روحانی؛ عدالتی در مورد نحوه ی توزیع آن وجود نداشت هر خانوار تنها یک سبد کالا دریافت میکرد خواه 2 نفر باشند خواه 8 نفر، بگذریم از آنهمه مسائل ومشکلات دیگری همچون صفهای طولانی وخستگی ناشی از آن و زیر سوال بردن عزت مردم. که در مرحله دوم لگدمال شدن عزت مردم بیشتر مشهود بود زیراکه تنها به افراد نیازمند تعلق گرفت و با این شکل توزیع آن، مردمی که سبد کالا دریافت میکرند بعنوان فقرا معرفی میشدند که این امر کاملا مخالف  توصیه ی اسلام بر حفظ عزت و آبروی نیازمندان است گرچه طبق وعده ی آقای رئیس  جمهوریارانه باید به تمام مردم تعلق میگرفت.  چندی پیش نیز در دیدار هیئت دولت با رهبری(94/6/4) ، آقای رئیس جمهور یکی از مشکلات دولت را پرداخت یارانه ها اعلام کردند. عجیب است! یارانه زمانی به عنوان وعده ی انتخاباتی و زمانی به عنوان مشکل دولت محسوب می شود.       (94/6/12)    

 

۱۳ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۱۲ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
م. اکبری

تحمل سختی ها در راه انقلاب اسلامی(مقاله)

 یا حی

همه ی ما در زندگیمان کم وبیش با سختی هایی مواجه بوده ایم و مشتقت های  زندگیمان را با انگیزه ی رسیدن به هدفی خاص تحمل کرده ایم. آگاهی و شناخت نسبت به هدف و اینکه هدفمان چه تأثیری در زندگی مادی یا معنویمان دارد، خود عامل مهمی در تحمل سختی ها برای رسیدن به هدف است. بی شک متناسب با هدف تحمل سختی در راه رسیدن به آن هدف نیز متفاوت است هرچه اهداف متعالی تر باشند مستلزم تحمل سختی بیشتر در راه رسیدن به آن هدف است. بزرگترین واصلی ترین هدف انبیاء و اولیاء در طول تاریخ بشریت از زمان هبوط حضرت آدم تا الان که در عصر غیبت امام مهدی (عج) به سر می بریم، تشکیل حکومت اسلامی بوده. حکومت اسلامی یعنی حکومتی که هیچ شأنی از شئونات آن خارج از قوانین ومقررات اسلامی نباشد و تمامی ساختارها وسازمان ها و قوانین ومقرراتش بر مبنای اسلام ناب و حقیقی باشد. به دنبال این هدف مهم و اصلی اهداف دیگری همچون عدالت در جامعه برقرار خواهد شد پس اگر چنانچه هم اکنون عدالت در تمامی ابعاد در جامعه برقرار نیست حاکی از عدم تحقق حکومت اسلامی به معنی تمام و کمال آن است. هرچه بیشتر شاهد برقراری عدالت در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و... د رجامعه باشیم این به معنی نزدیک شدن به تشکیل حکومت اسلامی است. انقلاب اسلامی ظهور وتجلی و دنباله رو راه و هدف انبیاء و اولیاء الهی جهت عدالت گستری بر عالم و تشکیل حکومت اسلامی است . لازم است متذکر شویم که چنانچه ما در جامعه شاهد بی عدالتی و مشکلات اقتصادی و سیاسی و...هستیم این به معنی نقص انقلاب اسلامی نیست وجود مشکلات فراوان در جامعه به دلیل نبود حکومت اسلامی است. البته منظور این نیست که حکومت، اسلامی نیست بلکه هنوز اسلام در تمام ابعاد و محتوا در قوانین حکومت جاری نشده است.

انقلاب اسلامی سر آغاز تشکیل حکومت اسلامی و دنباله رو هدف انبیاء الهی است و جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی تشکیل چنین حکومتی است.

خیلی ها که به شهید و مجروح جانباز شدن جوانان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و همچنین در جریان هشت سال دفاع مقدس خرده میگیرند روح انقلاب را نشناخته اند. جوانان ما با داشتن روحیه ی جهادی پا به عرصه های جهاد و پیکار گذاشتند. آنان هم روح انقلاب را می شناختند و هم میدانستند که اگراز آرمان ها و اهدافشان دست بکشند، عزت و شرافتمندی خویش و مملکت خویش را از دست خواهند داد. آنان میدانستند که قیام و جهادشان گامی است در راستای تشکیل حکومت اسلامی و قطع دست حکام ستمگر جهت حکمرانی برمستضعفین و مسلمین و تمام مردم جهان. آنان معنی حکومت اسلامی را درک کردند و همچون سرورمان سیدالشهدا در راه رسیدن به این هدف تمام سختی ها را تحمل کردند و از بذل جان خویش نیز دریغ نکردند.

امام حسین(ع) گرچه در ظاهر کشته شدند و دشمنان ایشان پیروز ولی تاکنون و بعد از گذشت هزاران سال، ایشان و یاراننش به عنوان بزرگترین پیروزمندان میدان جهاد و مبارزه با ظلم وستم معرفی شده اند. آنان کشته شدند ولی روحیه ی انقلابی و مبارزه جویی و ایستادگی در مقابل ظلم وظالم و یزید صفتان را تا قیامت در اذهان پروراندند. کشته شدن بهترین خلق خدا به همراه بهترین یاران وفرزندانش برای رسیدن به هدف بزرگشان، یعنی اینکه برای رسیدن به اهداف انقلاب و اسلام باید ایستادگی کرد و سختی ها را تحمل کرد. تحمل سختی ها و خسارات لازمه ی انقلابی بودن است؛ ما نیز در راه انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی که آمال تمام انبیاء و اولیاء بوده است تمام سختی ها را تحمل خواهیم کرد زیرا که این انقلاب، برای خدا و برای دین خدا و نجات مستضعفین و قطع امید جهانخوران و مستکبرین است. ناگفته نماند که چنانچه ما دیگران به تحمل سختی ها در راه انقلاب توصیه میکنیم این به معنای تأیید و توجیه کم کاری مسئولین نیست.

"باید به مردم گوشزد کنید که لازمه ی انقلابی بودن تحمل سختی هاست و اگرچه ما خسارت زیاد دیده ایم لکن این خسارت ها آیا به آنهمه عظمت ها ی انقلاب نمی ارزد در حالیکه شهادت حضرت سیدالشهدا از همه ی خسارت ها بالاتر بود ولی او چون میدانست چه میکند وبه کجا میرود و هدفش چیست، فداکاری کرد و شهید شد و ما هم باید روی آن فداکاریها حسا ب کنیم که سیدالشهدا چه کرد و چه بساط ظلمی را به هم زد و ما چه کرده ایم."

صحیفه ی نور ج 17 ص 54

قربانی شدن و قربانی دادن در راه انقلاب و پیروزی آن اجتناب ناپذیر است بویژه انقلابی که برای خداست وبرای دین او، برای نجات مستضعفین است و برای  قطع امید جهانخوران و مستکبران.

صحیفه ی نور ج 16 ص 219    

(م. کبری 94/5/28)

۰۹ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
م. اکبری