یاحی 

بزرگترین مقصد انبیاء و اولیا در طول تاریخ، تشکیل حکومت اسلامی بوده است، در این راه مصائب ومشکلات فراوانی برای این یزرگواران جود داشته؛ حبس و شکنجه و آتش زدن و سر بریدن آنها، آزار واذیت از سوی مردم و حاکمان مستبد زمان خویش، تبلیغات مسموم و معرفی این بزرگواران به عنوان اشخاص بی دین (دین اسلام) و معرفی ایشان به عنوان افرادیکه به دنبال تشکیل حکومت، جهت  رسیدن به قدرت و سلطه گری و سیطره ی مادی  بر مردمند و هزاران شکنجه و آزار و سنگ اندازی که از ظهور اسلام تاکنون برای این بزرگواران پیش آوردند، برای اینکه مانع از رسیدن ایشان به مقصد و هدف الهی واسلامیشان یعنی تشکیل حکومت اسلامی شوند. مستکبرین و حاکمین ظالم وستمگر و دنیازدگان بی درد همواره مخالف تشکیل حکومت اسلامی بوده اند چراکه تشکیل حکومت اسلامی پایانی است بر جاه طلبی و آسایش و گردنکشیشان و کوتاه کردن دست آنها از برداشتن حق مردم. تشکیل حکومت اسلامی پایانی است بر رفع تبعیض ها و بی عدالتی ها و آغازی است شکوهمند در جهت رفع ظلم از مظلومین و مستضعفین و سرآغاز طنین افکن شدن بانگ توحید و عدالت در جهان است. تشکیل حکومت اسلامی یعنی برقراری عدالت در تمام ابعاد جامعه؛ عدالت در سیاست، در اقتصاد، در تعلیم وتربیت، در برخورداری از امکاناتی که در حال حاضر تنها بخشی از اقشار جامعه از آن بهره مندند! و عدالت در....

تشکیل حکومت اسلامی کاری است بس سخت ودشوار، همچنانکه در طول تاریخ شاهد مخالفتها و اقدامات و حبس وشکنجه و تبعید انبیاء و اولیا و بزرگواران بسیاری بوده ایم ولی ایشان حتی یک قدم از هدف و مقصد خود کوتاه نیامدند و تسلیم مستکبرین بی درد نشدند. تشکیل حکومت اسلامی وعده ی حتمی و تخلف ناپذیر خداوند است. " و نرید ان نمن علی الذین استضعفوافی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین " اراده ی ما بر این قرار گرفته است که منت بگذاریم بر کسانیکه در زمین مورد استضعاف  واقع شدند و آنها را ائمه و وارثان زمین قرار میدهیم.(سوره قصص آیه5). این آیه از مهم ترین آیات مربوط به تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) می باشد.

انبیا و اولیا و بزرگواران در راه رسیدن به مقاصد الهی از جمله تشکیل حکومت اسلامی هیچ گونه ترسی نداشتند و شاهد آن آزار و اذیت و شکنجه و... بر آنهاست. چنانچه ایشان می ترسیدند اقداماتی را علیه مستکبرن و ظالمین انجام نمیدادند که در نهایت به شکنجه و حبس و تبعید ایشان منجر شود. ولی ایشان با ایمان و یقین به وعده ی خداوند و با عزمی راسخ و شجاعانه در مقابل تمام تهدیدها و شکنجه ها و آزار و اذیت ها ایستادند و حبس و شکنجه وزندان را بر ننگ زیر بار ظلم و ستم مستکبرین رفتن، ترجیح دادند. این همه شجاعت و بی باکی در راه مقاصد اسلامی و الهی ایشان نشان از ایمان واستواری دین آنها دارد.اعتقاد به آخرت و باور وعده ی الهی برای تشکیل حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم سبب می شود که نه تنها در راه تشکیل حکومت اسلامی و مقاصد الهی نترسیم بلکه حتی داوطلبانه برای کشته شدن در راه خدا و آرمان های اسلام و انقلاب مهیا شویم پس ترس در راه مقاصد الهی نشان از سستی ایمان است. این دشمنانند که باید بترسند، آنها که اعتقاد به آخرت  و حسابرسی  ندارند. چنانچه اعتقاد به عالم آخرت داشتند این همه ظلم وستم بر مستضعفین و محرومین و کسانیکه در راه مقاصد الهی تلاش میکنند، روا نمی داشتند. آنها باید بترسند که جز این دنیای مادی و پر زر و زیور جایی ندارند. آنها از، از دست دادن شکوه و قدرت پوشالی و مال و منالشان می ترسند. آنه می ترسند چون مقصد اصلی خود را همین دنیا می دانند و ما نمی ترسیم زیراکه قیام و تلاش و مبارزه و جهاد در راه مقاصد الهی را  وظیفه واز واجبات و عبادت میدانیم و چنانچه د ر راه مقاصدمان کشته شویم، این مرگ را شهادت می دانیم و آیا برتر از شهادت مرگی هست؟

ما برای خدا قیام کرده ایم و تمام سختی ها و رنج ها را برای رسیدن به مقاصدمان و رهایی امت اسلامی از زیر بار ظلم ظالمین و مستکبرین تحمل خواهیم کرد و هرگز نا امید نخواهیم شد چنانچه رسیدن به این مقاصد الهی سالها به طول بینجامد و در اقتدای به پیامبر اکرم(ص)، طولانی بودن راه خدا و رنج وستم های چندین ساله، عزممان را استوارتر خواهد کرد، انشاالله.

"ترس در راه مقاصد اسلامی نشانه ی بی دینی است. اگر ما برای مقصد اسلامی، برای مقصدی که انبیا خودشان را به آب و آتش زدند، اولیای عظام خودشان را به کشتن دادند، علمای بزرگ اسلام را آتش زدند، سر بریدند، آتش زدند، تبعید کردند، حبس های طولانی  کردند، اگر چنانچه ما برای مقاصد اسلام بترسیم دین نداریم. دین دار هم برای اینکه خرقه را از این عالم خالی کند می ترسد اکر ما ماورای این عالم را اعتقاد داشته باشیم باید شکر کنیم که در راه خدا کشته بشویم و برویم در صف شهدا، بترسیم از چه بترسیم آن باید بترسد که غیر از این عالم جایی ندارد."( صحیفه نور ج 1 صفحه 72 )

" قیام شما برای خدا و رهایی امت اسلامی می باشد و تحمل رنج در راه آن از بزرگترین عبادات است و به فضل الهی، برای شما ثواب مجاهدین صدر اسلام را دارد. طولانی بودن راه خدا شما را استوار گرداند، چنانچه رنج های بیست و چند ساله رسول اکرم ( صلی الله علیه  و اله وسلم )را استوار واستوارتر می کرد."( صحیفه ی نور ج 3 صفحه 213 )                  

م. اکبری(1394/5/28)