یا حی

همه ی ما در زندگیمان کم وبیش با سختی هایی مواجه بوده ایم و مشتقت های  زندگیمان را با انگیزه ی رسیدن به هدفی خاص تحمل کرده ایم. آگاهی و شناخت نسبت به هدف و اینکه هدفمان چه تأثیری در زندگی مادی یا معنویمان دارد، خود عامل مهمی در تحمل سختی ها برای رسیدن به هدف است. بی شک متناسب با هدف تحمل سختی در راه رسیدن به آن هدف نیز متفاوت است هرچه اهداف متعالی تر باشند مستلزم تحمل سختی بیشتر در راه رسیدن به آن هدف است. بزرگترین واصلی ترین هدف انبیاء و اولیاء در طول تاریخ بشریت از زمان هبوط حضرت آدم تا الان که در عصر غیبت امام مهدی (عج) به سر می بریم، تشکیل حکومت اسلامی بوده. حکومت اسلامی یعنی حکومتی که هیچ شأنی از شئونات آن خارج از قوانین ومقررات اسلامی نباشد و تمامی ساختارها وسازمان ها و قوانین ومقرراتش بر مبنای اسلام ناب و حقیقی باشد. به دنبال این هدف مهم و اصلی اهداف دیگری همچون عدالت در جامعه برقرار خواهد شد پس اگر چنانچه هم اکنون عدالت در تمامی ابعاد در جامعه برقرار نیست حاکی از عدم تحقق حکومت اسلامی به معنی تمام و کمال آن است. هرچه بیشتر شاهد برقراری عدالت در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و... د رجامعه باشیم این به معنی نزدیک شدن به تشکیل حکومت اسلامی است. انقلاب اسلامی ظهور وتجلی و دنباله رو راه و هدف انبیاء و اولیاء الهی جهت عدالت گستری بر عالم و تشکیل حکومت اسلامی است . لازم است متذکر شویم که چنانچه ما در جامعه شاهد بی عدالتی و مشکلات اقتصادی و سیاسی و...هستیم این به معنی نقص انقلاب اسلامی نیست وجود مشکلات فراوان در جامعه به دلیل نبود حکومت اسلامی است. البته منظور این نیست که حکومت، اسلامی نیست بلکه هنوز اسلام در تمام ابعاد و محتوا در قوانین حکومت جاری نشده است.

انقلاب اسلامی سر آغاز تشکیل حکومت اسلامی و دنباله رو هدف انبیاء الهی است و جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی تشکیل چنین حکومتی است.

خیلی ها که به شهید و مجروح جانباز شدن جوانان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و همچنین در جریان هشت سال دفاع مقدس خرده میگیرند روح انقلاب را نشناخته اند. جوانان ما با داشتن روحیه ی جهادی پا به عرصه های جهاد و پیکار گذاشتند. آنان هم روح انقلاب را می شناختند و هم میدانستند که اگراز آرمان ها و اهدافشان دست بکشند، عزت و شرافتمندی خویش و مملکت خویش را از دست خواهند داد. آنان میدانستند که قیام و جهادشان گامی است در راستای تشکیل حکومت اسلامی و قطع دست حکام ستمگر جهت حکمرانی برمستضعفین و مسلمین و تمام مردم جهان. آنان معنی حکومت اسلامی را درک کردند و همچون سرورمان سیدالشهدا در راه رسیدن به این هدف تمام سختی ها را تحمل کردند و از بذل جان خویش نیز دریغ نکردند.

امام حسین(ع) گرچه در ظاهر کشته شدند و دشمنان ایشان پیروز ولی تاکنون و بعد از گذشت هزاران سال، ایشان و یاراننش به عنوان بزرگترین پیروزمندان میدان جهاد و مبارزه با ظلم وستم معرفی شده اند. آنان کشته شدند ولی روحیه ی انقلابی و مبارزه جویی و ایستادگی در مقابل ظلم وظالم و یزید صفتان را تا قیامت در اذهان پروراندند. کشته شدن بهترین خلق خدا به همراه بهترین یاران وفرزندانش برای رسیدن به هدف بزرگشان، یعنی اینکه برای رسیدن به اهداف انقلاب و اسلام باید ایستادگی کرد و سختی ها را تحمل کرد. تحمل سختی ها و خسارات لازمه ی انقلابی بودن است؛ ما نیز در راه انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی که آمال تمام انبیاء و اولیاء بوده است تمام سختی ها را تحمل خواهیم کرد زیرا که این انقلاب، برای خدا و برای دین خدا و نجات مستضعفین و قطع امید جهانخوران و مستکبرین است. ناگفته نماند که چنانچه ما دیگران به تحمل سختی ها در راه انقلاب توصیه میکنیم این به معنای تأیید و توجیه کم کاری مسئولین نیست.

"باید به مردم گوشزد کنید که لازمه ی انقلابی بودن تحمل سختی هاست و اگرچه ما خسارت زیاد دیده ایم لکن این خسارت ها آیا به آنهمه عظمت ها ی انقلاب نمی ارزد در حالیکه شهادت حضرت سیدالشهدا از همه ی خسارت ها بالاتر بود ولی او چون میدانست چه میکند وبه کجا میرود و هدفش چیست، فداکاری کرد و شهید شد و ما هم باید روی آن فداکاریها حسا ب کنیم که سیدالشهدا چه کرد و چه بساط ظلمی را به هم زد و ما چه کرده ایم."

صحیفه ی نور ج 17 ص 54

قربانی شدن و قربانی دادن در راه انقلاب و پیروزی آن اجتناب ناپذیر است بویژه انقلابی که برای خداست وبرای دین او، برای نجات مستضعفین است و برای  قطع امید جهانخوران و مستکبران.

صحیفه ی نور ج 16 ص 219    

(م. کبری 94/5/28)